Regulamin

Regulamin turnieju Gorączka Sobotniej Nocy 2019

  1. W turnieju weźmie udział 18 drużyn.
  2. Turniej rozgrywany będzie w formule „open”, co oznacza możliwość występu danego zawodnika w więcej niż 1 drużynie.
  3. Rywalizacja będzie toczyć się w dwóch fazach grupowych. Pierwsza faza ma na celu wyłonienie podziału do drugiej fazy gdzie rozgrywka będzie się toczyć w trzech grupach o miejsca odpowiednio 1-6, 7-12 i 13-18. Mecze obu faz zostaną rozegrane w systemie “każdy z każdym”. W pierwszej fazie przewidziane są trzy grupy po 6 drużyn. Podział na grupy następuje poprzez losowanie z dwóch koszyków podzielonych według oczekiwanej siły drużyny. Do każdej grupy losowane są po trzy drużyny z każdego koszyka. Podczas losowania drużynom przypisywane są na drodze losowania pozycje w grupie, które determinują kolejność rozgrywania meczy. Rozpiska uwzględnia boisko i miejsce startu danej drużyny.
  4. Podstawowe informacje dotyczące meczy:
    – ilość zawodników w drużynie – bez limitu, 6 zawodników wytypowanych na każdy mecz (4 w wodzie i 2 rezerwowych)
    – czas meczu – 8 minut w I fazie grupowej, 12 minut w II fazie grupowej
    – w trakcie meczu nie będzie zmiany stron
    – czas na powrót do ściany po zdobyciu bramki – 0,5 minuty
    – zmiany dozwolone tylko w strefie zmian – za bramkami
    – punkty meczowe przyznawane w fazach grupowych: zwycięstwo – 2 pkt, remis – 1 pkt, przegrana – 0 pkt.
  1. O klasyfikacji w grupie decyduje kolejno: ilość punktów meczowych, rezultat bezpośredniego pojedynku, bilans bramek, mniejsza ilość bramek straconych, fazie II – kolejność w grupie fazy I (o ile porównywane drużyny były w tej samej grupie), losowanie. Rezultaty z fazy I nie są brane pod uwagę przy ustalaniu kolejności w grupach fazy II.
  2. W przypadku walkoweru drużyna wygrywająca zyskuje 2 pkt meczowe i 6 bramek, a przegrywająca notuje stratę 6 bramek.
  3. Przerwa pomiędzy meczami będzie trwała 3 minuty lub czas potrzebny sędziom na zajęcie miejsc. Nie przewiduje się udzielania drużynom przerw w trakcie trwania meczu.
  4. Niepojawienie się drużyny w wodzie na czas będzie skutkowało rozpoczęciem meczu. Drużyna, która będzie w wodzie w komplecie będzie grać na pustą bramkę lub przeciwko niepełnemu składowi przeciwnika. Jeżeli będzie miała miejsce gra na pustą bramkę i do czasu powrotu grającej drużyny na swoją ścianę przeciwnik będzie gotowy do gry – mecz będzie kontynuowany na ogólnych zasadach. Jeżeli tak się nie stanie – drużyna, która zdobyła bramkę wygra mecz walkowerem.
  5. Niepojawienie się dwóch drużyn na czas skutkuje obustronnym walkowerem.
  6. Przyznane zostaną nagrody dla zdobywców następujących tytułów:
    I miejsce
    • II miejsce
    • III miejsce
  7. Mecze rozgrywane i sędziowane będą zgodnie z zasadami CMAS. Każdy mecz sędziowany będzie przez jednego sędziego w wodzie i jednego sędziego głównego. Drużyny, które przystępują do meczu powinny być przygotowane na wydelegowanie osoby do sędziowania natychmiast po zakończeniu meczu.
  8. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych w trakcie meczu ma sędzia w wodzie.
  9. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych dotyczących organizacji turnieju mają członkowie zarządu KHP „Bałtyckie Foki”.
  10. Uczestników turnieju obowiązuje regulamin pływalni.