Regulamin

Regulamin turnieju Gorączka Sobotniej Nocy 2017

  1. W turnieju weźmie udział 12 drużyn.
  2. Turniej rozgrywany będzie w formule „open”, co oznacza możliwość występu danego zawodnika w więcej niż 1 drużynie.
  3. Rywalizacja będzie toczyć się w dwóch fazach grupowych. Pierwsza faza ma na celu wyłonienie podziału do drugiej fazy gdzie rozgrywka będzie się toczyć w dwóch grupach o miejsca odpowiednio 1-6 i 7-12. Mecze obu faz zostaną rozegrane w systemie “każdy z każdym”. W pierwszej fazie przewidziane są trzy grupy po 4 drużyny. Podział na grupy następuje poprzez losowanie z dwóch koszyków podzielonych według oczekiwanej siły drużyny. Do każdej grupy losowane są po dwie drużyny z każdego koszyka. Podczas losowania drużynom przypisywane są na drodze losowania pozycje w grupie, które determinują kolejność rozgrywania meczy. Rozpiska uwzględnia miejsce startu danej drużyny (płytka/głęboka strona basenu), w trakcie meczu nie będzie zmiany stron.
  4. Podstawowe informacje dotyczące meczy:
    – ilość zawodników w drużynie – bez limitu (10 zawodników wytypowanych na każdy mecz),
    – czas meczu – 8 minut w I fazie grupowej, 10 minut w II fazie grupowej
    – czas na powrót do ściany po zdobyciu bramki – 0,5 minuty,
    – ilość zmian w drużynie – nielimitowana, zmiany dozwolone tylko w strefie zmian – od krawędzi basenu do metalowego słupka na brzegu.
    – punkty meczowe przyznawane w fazie grupowej: zwycięstwo – 2 pkt, remis – 1 pkt, przegrana – 0 pkt.
    – o klasyfikacji w grupie decyduje kolejno: ilość punktów meczowych, rezultat bezpośredniego pojedynku, bilans bramek, fazie II – kolejność w grupie fazy I (o ile porównywane drużyny były w tej samej grupie), losowanie. Rezultaty z fazy I nie są brane pod uwagę przy ustalaniu kolejności w grupach fazy II. W przypadku walkoweru drużyna notuje stratę 4 bramek.
  5. Przerwa pomiędzy meczami będzie trwała dłuższy z poniższych okresów: 2 minuty lub czas potrzebny sędziom na zajęcie miejsc. Nie przewiduje się udzielania drużynom przerw w trakcie trwania meczu.
  6. Niepojawienie się drużyny w wodzie na czas będzie skutkowało rozpoczęciem meczu. Drużyna,która będzie w wodzie w komplecie będzie grać na pustą bramkę lub przeciwko niepełnemu składowi przeciwnika. Jeżeli będzie miała miejsce gra na pustą bramkę i do czasu powrotu grającej drużyny na swoją ścianę przeciwnik będzie gotowy do gry – mecz będzie kontynuowany na ogólnych zasadach. Jeżeli tak się nie stanie – drużyna, która zdobyła bramkę wygra mecz walkowerem.
  7. Niepojawienie się dwóch drużyn na czas spowoduje opóźnienie meczu o 2 minuty. Po tym czasie drużyny zostaną sklasyfikowane z obustronnym walkowerem.
  8. Przyznane zostaną nagrody dla zdobywców następujących tytułów:
    • I miejsce
    • II miejsce
    • III miejsce
  9. Mecze rozgrywane i sędziowane będą zgodnie z zasadami CMAS. Każdy mecz sędziowany będzie przez dwóch sędziów w wodzie, wg rozpiski. Drużyny, które przystępują do meczu powinny być przygotowane na wydelegowanie osoby do sędziowania w wodzie natychmiast po zakończeniu meczu.
  10. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych w trakcie meczu mają sędziowie w wodzie.
  11. Decydujące zdanie na temat rozstrzygnięcia kwestii spornych dotyczących organizacji turnieju mają członkowie zarządu KHP „Bałtyckie Foki”.
  12. Uczestników turnieju obowiązuje regulamin pływalni.